British Airways håller på med en del förändringar av ombordservicen på sina kortflygningar.
Mellan Stockholm och London kommer maten att kosta extra. Hur det blir med drycker är ännu oklart. Under tiden fram till att detta genomförs serveras nu endast lite chips och småkakor. Vi tycker att detta är under all kritik för ett bolag som betraktar sig som ett flygbolag bortom Low cost bolagen.
Servicen på den här flighten (BA031) var däremot riktig dålig med slafsig service. Maten är huvudsakligen samma som i Economy class bortsett från huvudrätten där man kan välja på två olika rätter som är samma som i Business class.
På en av våra brickor låg en remsa som skulle indikera om maten var tjänlig eller ej. Sådan information är inte ämnad för passagerarna och skapar inte den bästa känslan, framförallt inte när man inte riktigt förstår vad informationen egentligen betyder. Är maten tjänlig eller borde den slängas. Ja, vi blev i alla fall inte magsjuka som tur är.
Att man får en dålig och oengagerad service är givetvis helt personberoende och besättningen kanske hade en dålig dag men det ger i alla fall inte ett bra intryck för bolaget.
I dag åker vi vidare från Hongkong till Taiwan med Hongkong Airlines. Det blir lite spännande eftersom det är ett nytt bolag för oss.